Monday, February 15, 2010

Putera Putrajaya berhimpun memberi sokongan kepada MB Perak




Biro Putera Putrajaya yang diketuai oleh Sdr.Zach bersama-sama ahli putera yang lain baru-baru ini telah hadir ke Mahkamah Persekutuan Putrajaya pada 9/2/2010 bagi memberi sokongan kepada rakan-rakan UMNO dari Perak untuk keputusan rayuan mengenai kemelut jawatan MB Perak.

Alhamdulillah, akhirnya Mahkamah telah sebulat suara mengisytiharkan Datuk Seri Dr.Zambry Abdul Kadir sebagai Menteri Besar Perak yang sah dan seterusnya menamatkan kemelut politik di negeri itu dengan kemenangan moral dan undang-undang kepada Kerajaan Barisan Nasional. Beliau dilantik selaku Menteri Besar Perak setelah empat wakil rakyat kerajaan Pakatan Rakyat(ADUN Behrang, Changkat Jering, Jelapang dan Bota) mengalihkan sokongan dengan menjadi wakil rakyat Bebas yang menyokong BN.

Boleh dikatakan suasana pada pagi itu amat panas dan dihujani ratusan para penyokong UMNO yang telah tiba pada awal pagi diperkarangan mahkamah. Para penyokong melaungkan ‘Daulat Tuanku’ selepas keputusan diistiharkan. Turut hadir disekitar mahkamah ialah Ketua Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan(Sdr.Rizalman) serta rombongan.

Note: (KP Ptjy tidak dapat hadir atas faktor kerja dan beliau telah berada di Hanoi sehari sebelum perhimpunan tersebut)