Monday, February 22, 2010

Putera Tentang Sikap Biadap Australia





Pada 17/2/10 yang lalu, Biro Putera Putrajaya bersama ahli-ahlinya seramai lebih kurang 30 orang telah menyertai beberapa badan NGO dan parti politik yang lain dalam perhimpunan secara aman terhadap campur tangan Pengerusi Jawatankuasa Hubungan Luar Negara Australia, Micheal Danby bersama 50 ahli parlimen negara itu terhadap prosiding kes liwat membabitkan DSAI.

Turut serta rombongan dari Putrajaya ini ialah PSU dan beberapa orang AJK Pemuda UMNO Putrajaya. Mereka ini semuanya secara tidak langsung mewakili Badan NGO Aman Malaysia yang dipengerusikan oleh YBhg.Datuk Ahmad Zaki Zahid yang ketika ini terpaksa berada diluar negara atas urusan kerja. Demonstrasi dan perarakan ini bermula pada jam 10 pagi yang diketuai oleh Ketua Pemuda UMNO Msia, YB Khairy Jamaluddin itu turut membawa beberapa sepanduk dengan slogan yang dibawa oleh beliau, “Australia, mind your own business!!!....”

Pengerusi Biro Putera juga berpendapat “ Mereka sepatutnya tidak perlu dan tiada hak untuk mencampuri urusan pentadbiran negara kita, lebih-lebih lagi dalam soal berkaitan perundangan dan kehakiman.”