Monday, May 20, 2013

Kisah menarik tentang Anwar yang patut anda tahu





Siapa yang berani dan siapa yang penakut? Masa kan pokok takkan bergoyang kalau ditiup angin. Betul tak Bang Non??

Kalau Anwar bercakap pasal undi populariti, kalau Anwar ni dulunya diangkat sebagai menteri sudah tentu beliau seorang yang berpemikiran bijak. Betul tak? Undi popular yang Anwar lihat tu atas kertas atau melalui kiraan di alam maya? Kenapalah Anwar ni makin tua makin bangang!!

Pada Anwar Ibrahim, apa yang dia nak cakap pasal artikel ni terpulang. . Kalau dia menghina orang dalam ceramah boleh. Cakap mengalahkan orang mencarut dia melampau-lampau. Kau lupa ker wahai Anwar, siapa yang angkat kau masuk UMNO! Sejak zaman UM lagi kau sibuk boikot ajak student berdemo sana sini. Lupa ker??

Kau ingat tak siapa yang angkat kau masuk UMNO? Siapa yang angkat kau jadi menteri? Dan kau lupa ker macam mana kau gulingkan semua menteri termasuk Tun Ghafar Baba semata-mata nak sangat jawatan Timb Perdana Menteri. Kau lupa cara-cara busuk kau nak jatuhkan Tun M semata-mata nak jadi Perdana Menteri. Lupa atau buat-buat lupa!!!

Kau lupa ke Anwar, siapa yang meringankan hukuman kau dalam penjara? Kau lupa siapa yang keluarkan kau dari penjara? Lupa atau buat-buat lupa? Siapa yang bodoh dan siapa yang pandai? Negara mana yang tak ada undang-undang, cuba cakap? Walhal kau jadi bapak kat rumah pun kau tetapkan bermacam-macam undang2 pada keluarga kau betul tak??

Ini fakta, tak payah nak putar belit semata-mata kau dah KALAH dan nak rampas kerajaan :
Mengikut laporan awal, daripada sejumlah 10,861,683 pengundi yang keluar membuang undi, pembangkang telah memperolehi 5,623,984 undi, manakala BN memperolehi 5,237,699 undi.

Jika pun benar pembangkang memperolehi kelebihan suara majoriti, namun ukuran yang digunakan pembangkang telah dimanipulasikan mengikut acuan list system atau single transferable vote.

Malaysia mewarisi sistem politik daripada United Kingdom dan kebanyakan negara Komanwel juga menggunakan sistem first past the post yang mana parti-parti politik yang bertanding di kawasan pilihan raya memilih hanya seorang wakil bagi setiap kawasan pengundian yang mengambil kira prinsip undi majoriti mudah.

Jika golongan ini mahu menerima pakai list system atau single transferable vote seperti mana yang digunakan oleh negara-negara republik, sepatutnya mereka berhijrah ke negara-negara berkenaan untuk mempraktikkan kepercayaan politik mereka.

Malaysia bukan negara untuk menterjemahkan kepercayaan politik mereka, malah jika mereka benar-benar rakyat yang setia kepada negara ini, mereka hendaklah menerima sistem politik dan sistem membentuk kerajaan sedia ada seperti yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.

Apa sebabnya kenyataan Menteri KDN yang baru, Anwar kata hina rakyat? Kenyataan itu untuk Anwar dan mereka yang tak sukakan sistem politik di Malaysia. Kalau Pakatan ada sistem sendiri pi bawak negara lain. Malaysia ada undang-undang. Kalau betul mahukan demokrasi dan katanya Malaysia tidak amalkan demokrasi, kenapa tak dakwa di mahkamah? Mana bukti BN bawak Bangla? Mana bukti blackout? Mana bukti dakwat kekal hilang? Mana bukti??

Siapa yang mula dan sibuk nakkan penggunaan dakwat kekal ketika PRU13? Anwar nak jawab atau Ambiga bangang nak jawab?? Kalau Anwar ini seorang Islam, kenapa tak boleh terima kenyataan dan ketentuan Allah SWT, PRU13 rakyat yang mengundi, dan keputusannya sudah terbukti. Ke Anwar ni dah jatuh syirik dan kufur pada Allah SWT..??

Lagi satu, Anwar ingatkah lagi dikau zaman jadi TPM dulu. Berapa ramai pegawai kerajaan yang bekerja di bawah Anwar telah DITIPU? Pelbagai janji yang Anwar taburi jika dapat jawatan Perdana Menteri dari Tun M. Anwar tahu tak, pegawai-pegawai Kerajaan yang dia tipu tu hidup mereka sekarang susah atau senang macam dia sekarang?  

Masihkah kau ingat Anwar dengan YAYASAN JABAL NUR DEVELOPMENT? Apa sebab projek ini terbengkalai dan pegawai yang dilantik dalam Yayasan ini Anwar ada amik kisah tak? Jadikan orang macam kerbau. Tepuk dada tanya hati...berapa ramai yang dosa Anwar pada mereka yang dianiaya!!

Anwar meroyan dan tak nak mengaku yang dia sendiri nak berundur dari politik sebab dia dah 'MAKAN'banyak sangat dari 'BIG BOSS' dia dan Anwar yakin dia boleh dapat Putrajaya. Sesungguhnya Allah SWT Maha Berkuasa dan Maha Mengetahui. Jika niat kita baik, akan dapat ganjarannya dan jika niat kita jahat akan dapat balasannya.