Wednesday, January 30, 2013

"No Sorry" kata Lim Guan Eng dan sekutunya @umbkl


"Tak payah cakap sorry maa"..mungkin itulah sebenarnya unggapan Lim Guan Eng mengenai kontroversi isu agama yang beliau timbulkan baru-baru ini.  Penulis menghitung hari menanti bilakah Lim Guan Eng akan memohon maaf kepada umat Islam berhubung isu kalimah Allah sebenarnya.

Semua orang tahu, beliau yang menjadi punca segala-galanya. Kenyataan provokatif Guan Eng yang mahu menggunakan kalimah Allah dalam Bible versi bahasa Melayu, mengundang kemarahan umat Islam di merata-rata tempat.

Walaupun Muzakarah Jawatankuasa Majlis Fatwa Kebangsaan telah memutuskan bahawa lafaz Allah merupakan kalimah suci yang khusus bagi agama dan umat Islam, Guan Eng tetap membangkitkan hal itu. Apa motif beliau untuk mencabar keputusan Majlis Fatwa Kebangsaan? 



Apakah reaksi orang Islam DAP ini?


Selagi Guan Eng tidak menarik balik kenyataan tersebut dan memohon maaf, selagi itu kemarahan umat Islam tidak akan reda.

Tetapi penulis juga ragu-ragu adakah beliau akan menarik balik dan memohon maaf kerana umat Islam bagaikan tidak layak mendapat kemaafan beliau. Tak ubah seperti nilai orang Islam cuma 10 sen. Sudahlah begitu, mudah diperbodohkan.