Friday, January 18, 2013

Tiada Bantuan Dari YB @teresakok - Rakyat Seputeh Derita @umbkl @razlanrafii @Kabir_Akram

Di saat musim sekolah baru sahaja bermula, pasti ramai ibubapa yang sibuk membuat persiapan untuk anak tersayang.  Demi anak, mereka pasti akan buat yang terbaik.  Namun ramai juga ibubapa yang masih kurang mampu menyediakan keperluan yang secukupnya buat anak tersayang atas pelbagai faktor.


Perihal yang sama berlaku di Parlimen Seputeh, dimana YB Teresa Kok yang dilihat GAGAL menjalankan tanggungjawab sebagai wakil rakyat.  Penulis sudah biasa mendengar bantuan yang dihulurkan di Parlimen lain seperti Parlimen Putrajaya sendiri.  Tetapi lain pula cerita si YB Teresa Kok ini.

Beliau memang dikenali diantara #YB Malas.  Atas rasa tanggungjawab dan prihatin, Ketua UMNO Bah.Seputeh Datuk Mustapha akhirnya mengambil inisiatif memberi sumbangan kepada ibubapa dan para pelajar yang memerlukan bantuan ini.  Penerima bantuan ini juga tidak pula didiskriminasikan, baik orang Melayu, Cina, India dan lain-lain semua dapat.


Bilakah agaknya kelibat #YB Malas ini boleh dilihat di Seputeh?  Agaknya bila nak dekat PRU13 nanti lah kot.  Apapun, nampaknya rakyat gembira atas usaha Ketua UMNO Bah.Seputeh ini.  Rakyat dah mula buka mata dan boleh berfikir secara matang..


Rakyat bukan nak dengar janji manis dan kosong lagi.  Apatah lagi mengapi-api dan melaga-lagakan kaum di Malaysia ini.  Tunggu YB, rakyat "balas" bila PRU13 nanti.