Tuesday, August 3, 2010

Dua Pemimpin Muda Turun Padang di Kawasan Pembangkang


















Baru-baru ini 2 orang pemimpin muda iaitu YB.Khairy Jamaludin(KJ) dan Datuk Ahmad Zaki Zahid(DAZZ), Ketua Pemuda UMNO Putrajaya telah turun di Kelana Jaya, Selangor dalam misi untuk merampas kembali Negeri Selangor daripada Pakatan Rakyat. Ini merupakan antara agenda serius yang dibawa oleh Ketua Pemuda UMNO Msia bersama Exco-exco Pemuda Msia yang lain.

Penulis sempat menemu ramah Datuk Zaki “Kita tidak mahu UMNO ini dilihat begitu eksklusif. Apa yang kita mahu biarlah ianya menjadi inklusif dimana setiap program contohnya dapat dihadiri oleh semua kaum,bangsa, tidak kira peringkat umur. Kita tidak boleh lagi diibarat seperti “program syok sendiri”/ (SS). Melalui perubahan sebegini, saya rasa ianya dapat memulihkan kembali keyakinan rakyat terhadap Barisan Nasional" katanya.

Dalam ucapan YB Khairy Jamuludin di majlis tersebut turut menyatakan betapa goyah dan lemahnya kepimpinan pakatan rakyat sekarang. Di Selangor contohnya, isu penyalahgunaan kuasa dan isu pasir masih berterusan hingga sekarang. Di sini ianya menunjukkan betapa lemahnya kepimpinan Pakatan Rakyat ini.

Pada majlis itu juga kedua-dua pemimpin muda tersebut sempat beramah mesra dengan sekitar penduduk-penduduk Taman Desa Ria Fasa 4B & 5B serta membuat lawatan ke rumah keluarga miskin dan memberikan sedikit sumbangan kepada mereka.