Thursday, February 28, 2013

KANTOI: Ada "Sarip Dol" Samseng Kampung Dusun ugut bunuh blogger? #ManisfestoBukanJanji


Beberapa bulan sudah, penulis pernah memaparkan kisah seorang pemuda yg bernama Azizul b Mamat yg pernah mengutuk dan menghina kerajaan dan UMNO khususnya. Dia dan beberapa orang rakan yang lain sering membuat onak di Bandar Tun Razak (BTR) dengan mensabotaj banner-banner UMNO.  Kini, setelah beberapa bulan mendiamkan diri, muncul pula dengan kontroversi lain.





Petang semalam budak ni dan beberapa lagi pencacai murahan PR ini telah mengugut seorang blogger Pro Kerajaan supaya menghentikan penulisan yg menghentam pemimpin PR. Pencacai-pencacai ini sebenarnya tinggal di Bandar Tun Razak  kawasann MB Sgor yg gagap-Khalid Ibrahim.
Difahamkan, pencacai-pencacai ini memang telah lama dibela oleh Khalid gagap bagi memantau Parlimen BTR dan mjadi 'mata-mata' Khalid Gagap kerana Khalid Gagap jarang skali turun melainkan menjelang PRU13.

BR1M 

Kisahnya, budak ni punyala muka x tau malu akhirnya pergi mengambil voucher BR1M di saat-saat akhir dengan harapan tiada org yg perasan. Tapi blogger tersebut berjaya juga mengesan pencacai ini. Persoalannya, mana pergi maruah Azizul Mamat ni? Bukan main kutuk kerajaan tapi ambik juga? Inilah muka tak tahu malu dan tak bermaruah! Itu kisah BR1M.

UGUTAN 


Lebih kelakar dan menampakkan kebodohan kumpulan pencacai ini ialah apabila mereka kononnya ingin berjumpa untuk minum2 dengan blogger tersebut, padahal mereka ini ada niat buruk disebaliknya.  Selain itu, mereka juga telah mengetahui alamat  rumah blogger tersebut dan bila-bila masa sahaja mereka akan bertindak seperti samseng kampung dusun..hahaha..Namun blogger tersebut mengambil jalan terbaik dengan membuat laporan polis.




Persoalan penulis, si Azizul Mamat ni karang kena tangkap ada ke duit nak bayar jamin? BR1M pun dia tibai(ingatkan tak ambil)..bukan apa, penulis difahamkan blogger tersebut pun bijak kerana dia dah ada segala details dan telah pun diberi kepada pihak polis utk tindakan selanjutnya..hahaha mana kau nak lari sarip dol samseng kampung dusun? Agak-agak selepas cerita ni kuar, lari bertaburan lah korang..