Saturday, April 20, 2013

PANAS: Penyokong Husam buat kecoh di Putrajaya, ganggu penduduk? #PRU13 #TolakPR



Ketika sedang berlangsung proses penamaan calon pagi tadi di Dewan Serbaguna P9, tiba-tiba segerombolan penyokong Husam Musa yang majoritinya datang dari luar kawasan Putrajaya cuba buat kecoh, provokasi yang keterlaluan dan cubaan untuk mencetuskan huru-hara.

Hasil tinjauan penulis, kebanyakkan penyokong Husam ini datangnya dari Bangi, Serdang, Kajang dan ada juga sanggup datang dari Subang.  Mereka ini yang penulis gelarkan "orang luar" sememangnya tidak faham dengan sensitiviti masyarakat setempat terutama bagi penduduk Apartment P9, Fasa 10 yang hampir dengan tempat penamaan calon.




Lebih menggelikan hati, ada dikalangan orang luar ini telah sesat, tidak jumpa jalan ke tempat penamaan calon sehinggakan penyokong-penyokong BN terpaksa menunjukkan jalan buat mereka.  Al-maklumlah orang luar yang baru datang kononnya "hendak menawan" Putrajaya.  

Berbalik kepada cerita kebiadaban penyokong Husam ini, mereka telah berkumpul di kawasan Apartment yang penulis nyatakan tadi sehingga menyebabkan wakil penduduk situ menelefon pihak polis untuk mengawal keadaan dan "line kuning" terpaksa dipasang.

Apa cerita sampai masuk kawasan apartment penduduk ni?  Sesat atau cari pasal? Inilah masalahnya apabila "orang luar" masuk ke kawasan kita dan tidak tahu menghormati penduduk setempat.  Sebelum ini, Husam juga pernah dihalau keluar oleh AJK surau ketika cuba menggunakan masjid (di P11 dan P9) untuk ceramah politik sedangkan Tengku Nan (ahli Parlimen Putrajaya) tidak pernah memperalatkan masjid sebagai tempat beribadah.

Apapun yang cuba dilakukan oleh Husam dan penyokong, nampaknya respon negatif telah ditunjukkan oleh penduduk Putrajaya.  Ternyata "orang luar" seperti Husam sepatutnya menghormati penduduk Putrajaya.

Kita tunggu dan lihat, apa lagi kekacauan yang akan mereka lakukan..wallahualam...