Sunday, April 7, 2013

Tidak ada calon lain lagi ke? #TolakPR #PRU13 # @putrajaya_13



Pelik, hairan, muskil, meluat dan muka tak tahu malu!!!! Barangkali mungkin itu sahaja yang boleh kita labelkan kepada puak-puak Pembangkang ini.

Mursyidul Am Pas, Datuk Seri Nik Aziz Nik Mat telah menamakan anaknya Nik Abduh Nik Aziz sebagai calon Pakatan di Rantau Panjang. Ahli Parlimen Pas sekarang, Siti Zailah Yussof, Ketua Dewan Muslimah Pas, telah dipindahkan ke Jeli. Sit Zailah menolak pencalonannya di jeli dan ini menimbulkan masalah dalam Pas sekarang.(Sumber Dalaman)

PKR akan mencalonkan Anwar Ibrahim, Wan Azizah, Nurul Izzah dan Nurul Nuha Anwar. Siapa pula Nurul Nuha ini? Betul lah anak Anwar, tapi kenapa tiba-tiba semua anak beranak Anuar ini bertanding? Bagaimana pula kredibiliti dan kualiti 'budak hingusan' ini?

Dan ini pula lagi satu, DAP akan mencalonkan Lim Kit Siang, anaknya Lim Guan Eng dan isteri, Betty Chew. Karpal Singh dan anaknya Gobind Singh Deo, Jagdeep Singh

Ada beberapa aspek yang pembaca perlu fikirkan iaitu:

· Dimanakah perjuangan Pakatan Rakyat kononnya anti kronisme dan nepotisme?

· Bukan sahaja Nik Abduh diberi peluang menjadi calon, malah dipilih kawasan yang agak selamat. Sebaliknya Siti Zailah yang telah berkhidmat dihantar ke kawasan “hitam” Pas iaitu Jeli untuk menentang Datuk Seri Mustapha Mohamed. Inikah makna rakyat biasa diutamakan?

· Wujud pergolakan dalaman Pas Kelantan sekarang kerana Pilihan Nik Aziz untuk Rantau Panjang timbulkan rasa tidak puas hati Ketua Muslimat Pas Siti Zailah Yusof.
Pernahkah anda semua terfikir ?

· Pas letak calon wanita separuh hati sekadar untuk kelabui mata orang ramai. Sebab itu wanita diberi kawasan yang pas jangka akan kalah teruk. Kalau anak Nik Aziz jantan mengapa tidak bertanding lawan Tok Pa?

· Apa punya parti, kawasan ada peluang menang hantar anak beranak. Dengar cerita Siti Zailah enggan bertanding di Jeli kerana tahu beliau tidak akan menang melawan Tok Pa.

· Kalau perjuangan mudah seperti nak hapuskan nepotisme pun tak boleh, apakah boleh percaya Pakatan akan menghapuskan kronisme dan mengutamakan meritokrasi dalam semua hal?

· Ini belum babitkan wang ringgit yang besar lagi, baru calon pilihan raya. Apa ahli PKR, PAS dan DAP yang dibawah tu semua bodoh dan bangang sehingga tak layak jadi calon pilihan raya?

Jangan biarkan ini berlaku lagi!!!!