Thursday, January 31, 2013

Nasib Penduduk Bandar Tun Razak Terus Ditimpa Malang? @umbkl @razlanrafii @Khalid_Ibrahim


Tak habis-habis musibah menimpa penduduk Bandar Tun Razak(BTR). Sebelum ini penulis pernah memaparkan kisah mereka yang mengalami masalah bekalan air di BTR kerana kedegilan YB Khalid Ibrahim, MB Selangor ini enggan bekerjasama dengan kerajaan pusat dan agensi pengurusan bekalan air. 

 


Sudahlah rakyat di kawasan sendiri ditimpa masalah yang berlanjutan hingga ke beberapa hari, anehnya jangan katakan batang hidung, kelibat bayang Ahli Parlimen BTR ini pun TIADA. Langsung tidak menjenguk kesusahan rakyat! YB apakah ini?
 

Kemudian baru-baru ini pula, setelah masalah air hampir diselesaikan oleh kerajaan dan badan berkaitan, tiba-tiba penduduk sekitar kawasan ini juga iaitu di Flat Sri Johor dikejutkan dengan kehadiran #YBMALAS ini di tapak pasar malam pula.
 

Hebat sungguh si MB Selangor ini. Benar-benar mencabar kesabaran rakyat di Parlimen beliau sendiri. Beliau hadir semata-mata mahu mengedarkan Akhbar Selangorkini kepada masyarakat setempat. Untuk apa YB? Sekadar menunjuk-nunjuk kepada mereka bahawa anda hebat? 

 



Sudahlah YB Khalid Ibrahim. Jangan 'gula-gulakan' rakyat di BTR. Rasanya hayat anda ibarat telur di hujung tanduk. Rakyat hari ini tidak bodoh walaupun sejuta kemanisan yang anda ceritakan di dalam akhbar Selangorkini.
 

Pembalasan untuk #YBMALAS seperti kamu akan tiba menjelang PRU13 nanti.